Recent Posts

Moara cu noroc de Ioan Slavici



“— Ce vrei cu mine?
— Nimic! nimic nu vreau. Tu vezi prea bine că am nevastă și copii și că nu-ți pot face nimic. Îmi iai banii: să-ți fie de bine! Mi-ai luat liniștea sufletului și mi-ai stricat viața: să-ți fie de bine! Dar să nu crezi că mă ții legat, să nu crezi că te prinde să mă iai în bătaie de joc. Tu poți să mă omori, Lică, tu cu oamenii tăi: eu pot să te duc pe tine la spânzurătoare. Nu te juca dar cu mine. Gândește-te că tu m-ai făcut să nu mai am multe de pierdut și bagă de seamă să nu mai pierd și cele ce am! Să-ți fie frică de mine!”
Un fost cizmar își deschide o cârciumă ca să câștige mai bine pentru că din vechea lui meserie nu prea aduna bani. Cârciumile merg bine, se știe, mai ales dacă au vad bun, și cârciuma lui Ghiță are destui clienți. Doar că, și atunci ca și azi, exista și o mafie locală. Lică Sămădăul, șef peste porcari, consideră că teritoriul i-a fost invadat de cârciumarul Ghiță și vrea imediat dovezi de supunere și colaborare. Italienii o știau mai bine: nu te joci cu Mafia. Însă Ghiță este un om ciudat, ascuns în sine și plin de demnitate. El consideră că are de partea sa inteligența și, în plus, ajutorul autorităților. Fără să fie un erou, fără să știe în ce se bagă, Ghiță pune la cale arestarea lui Lică, ajungând, fără să vrea, la pierderea propriei sale familii.

Durata: 85 minute
Distributie: Costel Constantin, Magda Popovici, Ion Marinescu, Ioana Ciomârtan, Emanoil Petruţ, Corado Negreanu, Constantin Dinulescu, Victor Strengaru, Alexandru Arsinel, Jean Reder
Regie: Cristian Munteanu